TWOJA PRZEGLĄDARKA JEST NIEAKTUALNA.
Wykryliśmy, że używasz nieaktualnej przeglądarki, przez co nasz serwis może dla Ciebie działać niepoprawnie. Zalecamy aktualizację lub przejście na inną przeglądarkę.
Badawczo-dydaktyczne
Kierownik: dr inż. Krystian Wojtkiewicz
Laboratorium biometryczne powstało w Katedrze Informatyki Stosowanej w 2019 r. Jego wyposażenie stanowi zintegrowane stanowisko do pomiarów psychofizjologicznych oparte na platformie iMotions, obejmujące urządzenia biosensoryczne do eyetrackingu (śledzenia wzroku i pupilometrii), elektroencefalografii (EEG), pomiarów reakcji skórno-galwanicznej (GSR), analizy ekspresji twarzy (FEA), elektrokardiografii (EKG), elektromiografii (EMG) oraz fotopletyzmografii (PPG). W laboratorium możliwe jest prowadzenie badań m.in. nad obciążeniem poznawczym i emocjami w kontekście interakcji człowieka z komputerem. W laboratorium realizowane są dwie prace doktorskie oraz liczne prace magisterskie. Z powodu pandemii COVID-19 laboratorium zostało doposażone w sprzęt pozwalający utrzymać reżim sanitarny, a w tym: cyrkulatory powietrza, lamy sterylizujące UV, ozonator. W latach 2019-2021 przeprowadzono w nim sześć serii eksperymentów z udziałem ponad 200 zaproszonych uczestników, w wyniku których powstało 15 prac magisterskich.
Kierownik: dr hab. inż. Lech Madeyski, prof. uczelni
Laboratorium skupia się realizacji projektów z obszaru inżynierii oprogramowania i nauki o danych. Obejmuj to m.in. analizę i poprawę jakości oprogramowania (m.in. z perspektywy jakości kodu, jakości testów i predykcji defektów oprogramowania, brzydkich zapachów kodu) oraz procesów wytwarzania oprogramowania (w szczególności zwinnych metodyk i praktyk wytwarzania oprogramowania).
Laboratorium jest na etapie tworzenia. W skład laboratorium wchodzą mini laboratoria.
Laboratorium nie posiada dedykowanego pomieszczenia, czy stanowisk laboratoryjnych (w tym sensie ma charakter wirtualny), lecz jest zespołem naukowców realizujących badania w interesujących ich obszarach.
Jesteśmy otwarci na współpracę badawczą z firmami (w tym projekty badawcze finansowane np. przez NCBiR, Fundusze Europejskie, czy bezpośrednio firmy) w zakresie inżynierii oprogramowania i nauki o danych (data science), technologii mobilnych i cyberbezpieczeństwa.
Badawczo-dydaktyczne
Kierownik mini laboratorium: dr hab. inż. Lech Madeyski, prof. uczelni (lech.madeyski@pwr.edu.pl)
Głównym celem wirtualnego mini laboratorium inżynierii oprogramowania i nauki o danych jest prowadzenie projektów badawczych na styku inżynierii oprogramowania (ang. software engineering) i nauki o danych/danologii (ang. data science), w szczególności metod uczenia maszynowego/sztucznej inteligencji (ML/AI), głębokiego uczenia (ang. deep learning) oraz metod statystycznych. W tych obszarach realizujemy projekty badawcze m.in. we współpracy z takimi firmami jak Capgemini (mamy podpisaną umowę o współpracy i współpracujemy w ramach projektu „Data Science in Software Engineering”), czy CodeQuest (grant NCBiR). Współpracujemy też z wybitnymi naukowcami ze świata m.in. w obszarze statystyki z prof. Barbarą Kitchenham (UK).
Przykładowe projekty obejmują: predykcję defektów oprogramowania, predykcję brzydkich zapachów kodu, predykcję wysiłku związanego z realizacją kart wymagań/historyjek użytkowników (ang. user stories), automatyczną naprawę oprogramowania. Projekty badawcze są prowadzone na realnych projektach realizowanych w firmach tworzących oprogramowanie i/lub na projektach o otwartych źródłach (ang. open source).
Zapraszamy do współpracy zarówno firmy jak osoby zainteresowane realizacją ambitnych prac doktorskich, magisterskich oraz inżynierskich, w obszarze inżynierii oprogramowania i/lub data science.
Badawczo-dydaktyczne
Kierownik mini laboratorium: dr inż. Michał Szczepanik (michal.szczepanik@pwr.edu.pl)
Głównym celem tego mini laboratorium są badania związane z inżynierią oprogramowania aplikacji na systemy mobilne Android oraz iOS. Obecne badania obejmują dwie główne ścieżki:
Analiza bezpieczeństwa aplikacji obejmuje badania nad istniejącymi aplikacjami i ich typowymi podatnościami, np. dostępnych zasobów, poziomu zabezpieczenia kodu, oraz danych dostępnych w aplikacji. Analiza powłamowania obejmuje analizę sposobu działania intruza oraz zakres wykradzionych danych.
Technologie mobilne oraz stosowane przez nie języki programowania (Swift, Kotlin oraz Dart) zaliczane są do najszybciej rozwijanych. Aspekty związane z ich testowaniem, wydajnością i zastosowaniem (rozwiązania natywne czy hybrydowe) stanowią dodatkowy cel badawczy tego mini laboratorium.
Mini laboratorium zostało sfinansowane z subwencji na utrzymanie i rozwój potencjału badawczego i jest wykorzystuje w szczególności:
Badawczo-dydaktyczne
Kierownik mini laboratorium: dr inż. Michał Kędziora (michal.kedziora@pwr.edu.pl)
Głównym zadaniem laboratorium jest prowadzenie projektów badawczych na styku cyberbezpieczeństwa oraz nowych zaawansowanych technologii m.in. sztucznej inteligencji, sieci blockchain oraz interfejsów mózg komputer.
Główne obszary badawcze:
Laboratorium koncentruje się m.in. na obszarze Bezpieczeństwa Publicznych i Prywatnych Platform Blockchain, w tym analizie wybranych mechanizmów uzyskiwania konsensusu w rozproszonych sieciach blockchain: proof of work, proof of stake, proof of burn, proof of space. Analizujemy również bezpieczeństwo aplikacji technologii blockchain (m.in. problem śledzenia transakcji w sieci Monero, który powstał w odpowiedzi na restrykcje Bitcoin). Badania obejmują również kwestie bezpieczeństwa i wydajności platform Hyperledger Iroha, Sawtooth PoET i Hyperledger Fabric. W obszarze wykrywania i analizy złośliwego oprogramowania z wykorzystaniem algorytmów ML/AI. Analizujemy skuteczność wykrywania złośliwego oprogramowania za pomocą technik analizy statycznej oraz kodu aplikacji za pomocą algorytmów AI/ML. W tym obszarze realizowane są projekty badawcze m.in. we współpracy zagranicznymi placówkami badawczymi m.in. Embry-Riddle Aeronatical University w Daytona Beach, FL, USA
Badawczo-dydaktyczne
Kierownik mini laboratorium: dr inż. Bogumiła Hnatkowska (bogumila.hnatkowska@pwr.edu.pl)
Laboratorium skupia się realizacji projektów związanych z wytwarzaniem oprogramowania (w tym gier) wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. W obszarze zainteresowań pozostają m.in. badania nad użytecznością urządzeń VR, mechanikami interakcji i ich wpływem na odibór produktu.
Nasze strony internetowe i oparte na nich usługi używają informacji zapisanych w plikach cookies. Korzystając z serwisu wyrażasz zgodę na używanie plików cookies zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki, które możesz zmienić w dowolnej chwili. Ochrona danych osobowych »